1/14/2010

Hotell och tråkmat.

Efter en intensiv dag som började med väckning 06:10 av en tågkonduktör, sitter jag till slut på mitt hotellrum. Dagen har innehållit en himlans massa redovisningar, lång väntetid i kyla på bussen och en alltför kall promenad till fel Scandic. Men också en väldigt god lunch, en filmjölksmuffin till mellis och avslut på distanskursen.

Jag har rosiga kinder och är helt slut i hela kroppen. Efter att inte haft vare sig ekonomi eller lust att betala 139 kr för en buffé bestämde jag mig för att köpa vad som måste ha varit världshistoriens tråkigaste sallad i hotellets lobby. Pastasallad med kallrökt lax som var bottnad med tråkig isbergssallad, två tjocka skivor skalad gurka, tre skivor tomater, tre kapris, ett par nävar pasta och fyra skivor kallrökt lax. End of story. Jag förstår inte! Ett hotell, med ett kök som uppenbarligen har kapacitet att ställa fram en buffé och erbjuda en hel del andra rätter och dessutom skryter med att ha någon form av Jamie Oliver-koncept - ska inte de kunna frambringa något annat än en tröstlöst, tråkig sallad? En god vinägrette, lite fint skivade lättkokta grönsaker, en citronklyfta, lite dill? Någonting kan de väl göra?

Fy katten. Ibland är det synd att jag måste äta när det bara finns helt ointressanta alternativ. Jag hoppas på att frukostbuffén imorgon erbjuder något roligare och roar mig med att planera näsa veckas veckomatsedel. :) Vad sägs om falafel i egenbakade pitabröd, hemgjord pasta med linssås, strömming fylld med persiljepesto och rotsaksmos eller grönkålspaj/soppa?
...bättre än en Scandicsallad i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar