1/21/2010

Ser inte fågeln för alla burar?

Jag har varit ganska enveten när det kommer till det ekologiska, det känns som om det är nu i början när jag startar upp mitt eget lilla hushåll som de principerna ska hållas hårt på, annars är jag snart tillbaka till bara-4,50-för-en-burk-krossade-tomater-vad-bra! och sen inte en tanke på hur tomaterna producerats och fraktats för att kosta så lite. Så, trots att jag längtar ihjäl mig efter att få pröva på att göra hel kyckling i min sprillans nya lergryta jag fick i födelsedagspresent, så har jag inte hittat någon ekologisk kyckling och därför har det ingen kyckling blivit. I fågeljakten har jag bett vänner och familj hålla utkik och för en halvtimme sen ringer C.
"Jo, jag tänkte att jag skulle hjälpa dig leta efter ekologisk kyckling, så jag skrev på det här forumet, och om du googlar på Bosarp kyckling, så hittar du vilka butiker de säljer sin kyckling i på hemsidan."
Och jajamen, det hittade jag. Tur för mig att jag har så omtänksamma vänner, tusen tack C! :)

Annars har jag ätit världens godaste kvällsmacka med egeninlagd strömming och har en plåt med baka-på-en-höft-bröd i ugnen. Inte till mig, utan till en av mina bröder som pluggar på annan ort. Den ena brodern ska dit för lite sportevenemang och jag passar på att få tillfälle att baka bröd och skicka med. Jag får baka, han får bröd - alla nöjda. :)


(Dessutom, som en vis kvinna en gång sa: "Fjäsk biter." Och fjäska, det kan man göra i förebyggande syfte. ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar