1/30/2010

Solsken i miniförpackning.

Grodda har jag ju gjort i princip sen jag flyttade in, och nu är det dags att gå till nästa level, nämligen odla. Solrosskott är något som är barnsligt gott och, i mina ögon, lite för dyrt i affären för att det ska vara värt att ha hemma som vardagsgrej. Så - kan jag grodda, kan jag säkert odla solrosskott också. Hur svårt kan det vara? :)

Efter lite googlande så fick jag bekräftat att det duger med vanliga fågelfrön att odla av, så jag har i veckan försökt att hitta någonstans där de säljer fågelfrö i mindre kvantiteter än 8 kg åt gången... vilket inte har gått. Tur att jag har en farmor som är fågelfantast som jag kan snatta av! :)










Klapp på kinden, någon? :)

Frön, blomjord och en improviserad "odlingskruka"
(läs: förvaringsbox för underkläder från IKEA).

Vem behöver ett växthus när man klarar sig lika bra med lite kreativitet, en sax, en plastpåse och ett element?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar