1/20/2010

Vad gör jag om jag är osams med min tvättstuga?

Det här med att vara nyinflyttad innebär att vänja mig vid ganska mycket nya vardagliga grejer: nytt område, nya promenadvägar, nya kollektivtrafikvanor (tågen och bussarna matchar förvånansvärt dåligt för det mesta), nya grannar och sist, men inte minst - ny tvättstuga. Jag hade ett mycket avslappnat förhållande till min förra tvättstuga, den hade samma nyckelbrickelås som in till huset, två stora tvättmaskiner, låg två dörrar bort och orsakade mig aldrig några problem... utom den gången jag låste in nycklarna i tvättstugan, skulle på fest och fick sitta hyperstressad och vänta på att det skulle gå två timmar så nästa människa som skulle tvätta kunde komma och öppna. Hur som. Orsakade mig väldigt sällan problem.

Men den här tvättstugan... den är oförskämd. Den låser in mina kläder i maskinerna, både i tvättmaskinen och centrifugen, torktumlaren torkar inte mina kläder torra och jag får aldrig torrt mina kläder i torkrummet. Det ligger/hänger följaktligen en massa tvätt på allt man kan hänga tvätt på i lägenheten sen igår och jag förstår inte vad jag gör för fel? Hur gör man för att bli sams med sin tvättstuga? Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar