2/13/2010

Wrapscraving.

Ett samtal med mamma om veckans gångna mat (jo, det är viktig update att få veta vad jag missar när jag inte längre bor hemma. Mamma är jättebra på att pröva nya recept och tipsa om goda rätter, hon är en underbar inspirationskälla!) avslöjade för mig att det hade ätits wraps. Och wraps. Och wraps. Det är möjligt att de hade ätit något annat också (okej, det är klart de hade ätit något annat) men helt plötsligt fick jag enorma cravings efter just wraps och hörde inget annat. I torsdags hade jag sleep-over hemma hos C och hon var inte alls särskilt svårövertalad - hennes enda krav var att hon ville ha fisk och avokado. Det kändes inte som en speciellt stor uppoffring att inkludera det. :P Wraps går ju att göra i tusen olika varianter, men här kommer våra torsdagswraps. :)

Torsdagswraps
Rökt makrill
Libabröd
Röd paprika
Salladsmix
Avokado
Potatisskalhyvlade morötter
Ruskigt stark vitlökssås (= en liten förpackning creme fraiche + tre krossade vitlöksklyftor)

Skala, hyvla, hacka, skär och lägg upp det som bör läggas upp. Lägg alldeles för mycket fyllning i libabrödet och försök äta utan att det ramlar ut. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar