3/03/2010

Plommonet hjärta frukost.


Vid det här laget har ni säkert förstått att jag är en sucker för frukost. Spelar ingen roll om det är vardag, jag vill ha minst en lugn halvtimme där jag i lugn och ro kan njuta. På helgerna blir det gärna rena frukostmaraton, speciellt om jag har sällskap. För tillfället är jag lite bunden till att äta smörgåsar på morgonen (annars har jag lite svårt att få i mig mina fem om dagen), men jag jobbar på att hitta på nya pålägg och har dessutom fått lite andra tips. :) Nötsmör prövade jag att göra häromdagen - en riktig höjdare och superenkelt! Mixa valfri nötter/frön i en matberedare, häll i lite neutral olja och mixa till en lagom konsistens, klart! Massa fina fettsyror på ett kick (rostad macka med nötsmör och skivad banan smakade förövrigt som rena godiset och var en riktig energikick)! En macka med egeninlagd sill dessutom kan förgylla vilken morgon som helst!

1 kommentar:

  1. hej jag bakat drottningbrödet igen,tog vetekli istället fö dinkelflingor. det blev inget vatten att hälla av, så jag minskade på vattnet när jag gjorde degen.tog även lite mer surdegsblnndningen.brödet blev bra.kram mormor.

    SvaraRadera