6/29/2010

Italien-frukostar i mitt hjärta.



Mitt livs första goda mozzarella. Och tomater och sallad!

Nybakt foccacia, en rejäl skiva parmesanost, en liten ask bigarråer, två gula plommon.

Nybakt foccacia, en bit mjukare och vitare parmesan, en tomat, två aprikoser, ett rött plommon och en liten låda jordgubbar (intages utanför Vatikanen.)

Nybakt foccacia (ni börjar fatta nu va? ;)) en bit pecorino, en liten klase nästan svarta vindruvor, en underbar tomat och en persika.

Gör såhär: Tag en bra guidebok över Italien. Hitta din stad och lusläs texten efter utomhusmarknader/saluhallar. Gå dit och försök behålla fattningen över alla underbara frukter och grönsaker (det hände mer än en gång att jag försökte övertyga B&G: "Kan ni inte bara lämna mig här och hämta mig sen?". De vägrade kategoriskt genom hela resan. :P) Det är inte svårare än så.

Det blev tyvärr också en del dagar med tråkiga hostelsfrukostar (läs: croissant/vitt tråkbröd med marmelad) som inte förtjänar något bloggutrymme. Återkommer med lunch/middag och sötsaker imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar