7/10/2010

I fläderblommornas tid.

Jag ser fläderblommor överallt! På vägen till jobbet, på vägen till tåget, på vägen till spårvagnen, när jag är ute och springer... överallt! Igår när jag gick hem från bussen (ja, de finns där också) såg jag till min fasa att vissa av blommorna faktiskt hade börjat vissna - och jag har inte gjort någon flädersaft än!


Imorse var jag ute med sax och påse - någon timme senare luktade det ljuvligt i hela köket. Nu ska jag bara vänta (otåligt) i 4 dagar!


Saftreceptet hittade jag hos Tina på Pickipicki. Inget jag provat därifrån har någonsin gått snett, så det blir säkert urgod saft! Sen vet jag att det finns ett recept på himmel-och-fläder-pannkaka och visst borde man kunna göra fläderblomsglass utan större bekymmer? :)



4 dagars nedräkning börjar NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar