2/16/2011

Söndagspizza, på rätt sätt!

Ja, jag gjorde söndagspizza igen.
Jag ville inte att det fina receptet för alltid skulle bli ihågkommer som pizzan-som-hamnade-upp-och-ner. Och så var jag pizzasugen.
I vilket fall - skam den som ger sig!



Likadan pizza, samma recept, fast den här gången använde jag bara en fjärdedel av degen och tappade den INTE upp-och-ner på köksgolvet. En klar förbättring, både degmässigt och utseendemässigt. En extra spännade sak var att jag använde pizzadegen från förra veckan, jag prövade att frysa den och var (utan anledning, det medger jag) ytterst skeptisk till att det skulle funka... men det gjorde det! Vilket trolleri! :D

På bilden där uppe ser ni hur nära tallriken bör vara plåten när man för över pizza. För säkerhets skull. Här nere ser ni min fina söndagspizza, min bild den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar