3/21/2011

Kamut power blend på riktigt!

NU har jag faktiskt gjort Kamut Power Blend helt enligt receptet (bortsett från persiljan...)! Förra gången jag försökte hade jag inte hälften av ingredienserna hemma och byte ut dem mot annat, så det var knappt ens likt i slutändan. Men igår var det söndagshandling och jag (med bistånd av mamma) såg till att få hem vad som behövdes och slutprodukten var en kick-ass lunch idag.

Ikväll har jag varit härligt före i min tid och gjort två luncher - jag lyckades nästan helt följa receptet på Carrot raisin spelt berry salad with cumin and cilantro, minus koriander och byt ut speltvete mot kamutvete. Plus paprika. Okej, jag la till lite grejer! Jag försökte också göra Red Quinoa and Black Bean Vegetable Salad, men det slutade som första försökter med Kamut Power Blend-receptet - för mycket utbyte för att ens kalla det en spinn-off på receptet. Oh well. Jag ska ge det ett nytt försök snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar