7/26/2011

Vardagslyx.

Det är inte klokt så mycket mer jag uppskattar att vara ledig när jag faktiskt (sommar)jobbar och inte pluggar mer. Det känns så fantastiskt lyxigt att kunna göra vad jag vill, när jag vill.

Något annat som känns fantastiskt lyxigt är den här lilla dessertsåsen (finns det ett sånt ord ens?) som går lika bra att äta till frukost eller mellis, innehåller tre ingredienser och är ruskigt god. Chips och dipsås i all ära, men det här är vad jag kommer ha som sällskap till mina filmkvällar ett tag framöver!

Söt sås på nötsmör, 1 pers (jag ska hitta på en roligare namn snart)
2 msk nötsmör (i min skål; mandel- eller jördnötssmör hittills)
en skvätt (soja)mjölk till önskad konsistens
1/2 krm vaniljpulver

1 äpple

Lägg nötsmören i en liten skål, skvätt över lite mjölk och vaniljpulvret. Mosa och vispa ihop med baksidan på en sked tills nötsmöret är löst i mjölken. Justera ev. konsistensen med lite mer mjölk. Skär äpplet i ganska tunna skivor och doppa i såsen.

1 kommentar:

  1. Oooo... jag älskar nötssmör och såser gjort på nötssmör. Detta ska testas!

    SvaraRadera