11/17/2011

En sån där dag.

En sån där dag, ni vet.
Hittills har jag vaknat och konstaterat att mina ögon svullnat lite mer under natten istället för mindre, häll kokhett tevatten på ett finger, slagit huvudet i en skåpslucka och tappat hallon i golvet. Jag hade planer på att vara effektiv innan jobbet och åka hit och dit och fixa saker, men nej. Istället åt jag lunch till frukost och avslutade med ett idiotsäkert kort till tycka-synd-om-mig-själv-efterrätt. Avancerad matlagning är inget jag satsar på en sån här dag!

turkisk yoghurt
nötter och frön
flytande honung

Leta fram en extra tjusig liten skål och fyll med valfri mängd turkisk yoghurt. Rosta nötterna/frön i en stekpanna. Strö dem över yoghurten och ringla över lite honung. Njut av ett litet lyckligt avbrott i vardagseländet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar