4/03/2012

Det blir något bra av det här.


Huvvaligen, det har varit dåligt med uppdateringar här på ett tag. Jag är ledsen för det hörrni! Jag är inne i en fet förändrings-tjosan som tar mycket tanketid och energi, så det har inte blivit så mycket lugn och ro varken i köket eller framför dator. Ärligt talat så vet jag inte riktigt vart jag är på väg eller vad som händer, men jag kan lova er att det kommer bli något jäkligt bra av det här!

Tills vidare sänder jag er ett vykort från min mycket fridsamma söndagsfrukost - under högen med müsli döljer sig grekyoghurt, i monsterstora tekoppen finner ni en chailatte och så lite vanlig, hederliga skivade äpplen vid sidan av. Hemma i köket så växer chili- och paprikaplantorna så att jag börjar förstå vad Charlotta menade med "Little shop of horrors"-plantor - snart är det dags för tredje omplanteringen och andra säcken gjord. 
Någon som vill ha en paprika/chiliplanta? Det är bara att hojta! 

2 kommentarer:

  1. Spännande med en massa förändringar i livet! Min erfarenhet är att det alltid brukar hända väldigt mycket på en och samma gång, för att därefter lugna ner sig ett tag.
    Din müsli ser grymt god ut! Det råkar inte vara den du bjöd Uppsalagänget på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättespännande... men ganska uttröttande! Det känns som jag bara tänker, tänker, jobbar, tränar och SOVER just nu. Sömnbehovet har bara klättrat uppåt, jag känner mig som en 14-åring. ^^
      Nej, just den här müslin är en som jag gjort åt mamma och pappa av deras urtråkiga köptemüsli - istället för att slänga den så petade jag ur alla russin, la till lite russin och frön och rostade den. Works like a charm!

      Haha, den där Uppsalamüslin... det roliga i den historien är att jag absolut inte hade något recept på den från början, utan jag har gjort müsli så många gånger att jag kan göra det på fri hand. :) Det var Tinas inspirerande skåpsinnehåll som fick igång mig där! :)

      Radera