5/19/2012

Kompisbollar och Sommarstället.

 Nåt av det värsta jag vet är att ha de jag tycker om långt ifrån mig. En av mina bästa vänner bor sen ett par år tillbaka i Stockholm, och vi ses typ en gång i halvåret - så ni kan tro att jag var nöjd och belåten när jag fick henne för mig själv nästan hela onsdagen! Vi hann med att springa en vända på en av mina favoritrundor, prataprataprata och jag bjöd givetvis på lunch. Jag fick inspiration från Ann-Louise linsbollar, hade inte hälften av grejerna hemma, så jag gjorde någon egen variant - som jag måste tweak:a lite till innan den kommer upp här! I väntan på mina kompisbollar tycker jag att ni ska pröva Ann-Louises!


Laddad av mina kompisbollar och massa kärlek åkte jag sen med mamma&pappa iväg till Sommarstället för att intensivt göra i-n-g-e-n-t-i-n-g i några dagar. Började med att sova som en sten i 10 timmar och följde upp med att plocka gullvivor och nässlor. Jag känner redan att mina axlar är minst 5 cm längre ner än förut...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att du provade linsbollarna och vad skönt att få vila upp sig hos päronen. Mina bor numera i Skåne men annat var det förr då de bodde i Mölndal. Då var det så himla skönt att bara åka dit ut och hänga med mamma på söndagarna och ta igen sig. Du måste berätta vad du hittar på med nässlorna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång ska jag göra dem helt efter ditt recept - jag fick inte riktigt till smakbalansen! Det var för övrigt alldeles för länge sen jag var på En Deli, tror jag ska dra dit min veganska kompis innan hon styr kosan tillbaka till Sthlm. :)
      Jag gjorde nässelte av allt jag plockade faktiskt, tycker det är så himla gott! :)

      Radera