7/08/2012

Ett sommarvykort till.


Ännu ett sommarvykort från mig och Östergötlands skogar!

Jag önskar jag hade ett nytt och kul recept att dela med mig av – men sanning att säga så har jag väldigt lite att göra med matlagningen just nu. Jag hjälper till att hacka sallad och duka, och sen äter vi grillar vi korv, äter omeletter/sill/buffé (någon sa rester?) till lunch och så grillar vi på kvällen, oavsett väder. Inte mycket till matinspiration – vi kan kalla det sommarlov? :)

Smultron till frukost varje dag!


Svampgallring med världens finaste mormor. Det kommer bli en sju-helsikes svampsommar mina vänner.
Kom ihåg vem som sa det först! ;)

Mer ekologisk fisk än såhär blir det inte - egen sjö, egna drag, egen mästerfiskare till pappa!
Plommonpappan fyller på dotterns frys med gäddfilé - gissa om jag ska göra gäddbullar! :)

Barfotapromenader i mitt hjärta. <3


Jag har stirrat på samma landsvägsvy i 25 år - men tröttnat aldrig på den.

 Bästa svamp-plockarytstyrseln - flipflops, sletna jeans-shorts, bikini, hink och svampkniv!

Småskruttar! Överallt! Lite regn och en vecka till och det kommer vara FULLT AV DEM!

 Dagens skörd. Inte så pjåkigt, eller hur? :)

Inte ens de regniga dagar är särskilt tråkiga.




8 kommentarer:

  1. Det är ju så häftigt att kunna gå ut i skogen och hitta MAT. Det låter som om du har det riktigt, riktigt gôtt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det, lyxigt nig, alltid ritigt, riktigt gott nar jag ar dar! Jag haller med di, Svergie ar ett fantastiskt landpa det viset - mat overallt! =D

      Radera
  2. Åh, smultron och kantareller, mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tva av de basta sakerna med sommaren, helt klart! :)

      Radera
  3. MÄH! Jag blir galen av dina kort! ;) Du ser att ha en underbar sommar, och jag hoppas att den fortsätter i samma stil. KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, forlat pa satt och vis! Vi kanske borde ta en blogghelg och forsla sa manga av oss som det gar till Sommarstallet over en helg, vad tycks om det? :)

      Radera
  4. Underbart!! Vill också plocka svamp. Ska ge mig ut efter lite blåbär imorgon iaf..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, blabaren var inte riktigt klara an nar jag var dar, ska ge mig pa dem nar jag ska dit i augusti igen! :)

      Radera