10/14/2012

Matbloggsdejt!

En ganska så oplanerad matbloggsdejt kan lysa upp vilken råkall tisdag som helst - även om värdinnan inte har några fönster i sin lägenhet och det bara är ett uns varmare inne än ute. Vad gör det när en har gott sällskap, god mat och kakor och ungefär en miljon tända ljus (och filtar till dem som ville ha!)? 

Inte ett smack!


En grymt god tabbouleh signerad Tant Russin!



Den fick finfint sällskap av den matrepublikanska apelsinhummusen och äppelmust som Sofie tagit med.


SMS-konversation mellan mig och Charlotta:
Jag - "Är det något tema till ikväll?"
Charlotta - "Nej, du får ta med vad du vill, bara det är knäckebröd!"

Fast jag passade på att göra en kaka med äpple, rödbetor och valnötter också, som jag sneglat länge på i "Vinters söta"-kokboken. Kärlek vid första munsbiten! :)

Det blev även första matbloggsdejtendejten för mitt kära Körsbär, som ståtade med både ruskigt goda och snygga rödbetsmuffins med apelsinfrosting. Lyxigt värre, eller hur!



Tusen miljoner tända ljus!
Alltid är det något en glömmer - men ni ska veta att Rebeckas fläder-och päronkaka inte gick av för hackor den heller! Tack för ännu en superfin kväll hörni! 


4 kommentarer:

  1. Kalla fötter men varmt hjärta och mätta magar. Sååå mycket gott! Funderar på att göra "din" kaka med palsternacka istället. Undrar hur det kan bli?!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, som alltid när vi ses så nästan rullar man hem efteråt! Åh, det låter superspännande! Gört! =D

      Radera
  2. Yepp, vad bra vi hade det! Skulle kunna tänka mig att få receptet på kakan du hade med... den var nog min favorit under kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart receptet kommer upp, men det måste till en sneak-peak först vettu. ;)

      Radera