4/28/2013

Glassfabriken är igång igen!

För ett tag sen gjorde jag den tragiska upptäckten att min glassmaskin hade gett upp helt och hållet. Eller ja, själva maskinen är det inget fel på, men frysblocket har börjat läcka vätska och ja... jag tror inte att det smakinslaget gör sig helt rätt i någon glass alls.

Så i fredags, (när jag haft utvecklingssamtal med min chef  (och känt mig som 6 år istället för 26 när jag läste "utvecklingssamtal") och fått förlängt på mitt jobb till slutet av sommaren), med vetskapen att min ekonomi kommer vara stabil och fin ett tag till, så fick jag en ny glassmaskin i "Grattis-vad-du-är-GRYM!"-present från mig själv. Nu är glassfabriken igång igen och förra söndagen skämde jag bort min familj på bästa sätt med hallongräddglass ripplad med lakritssås á la Matrepubliken. Trots att vi hade smackat i oss en redig mängd grillade hamburgare innan blev det inte en gnutta glass kvar - det kallar jag ett bra betyg! :)

4 kommentarer:

  1. Åh, hallonglass med lakritssås låter supergott! Jag äger inte en glassmaskin, men borde säkert köpa en :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallon och lakrits är ju en match made in heaven, som du vet! Absolut, kanske blir det nästa investering? :)

      Radera
  2. Sååå gott jag var i glasshimlen en liten stund! Tyvärr åt de andra upp alltihop så jag fick inte "resterna" :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fixar flera glasshimlar framöver, var så säker! <3

      Radera