7/12/2013

Ett annat liv, en annan mjukglass.

Förra helgen var det SM-veckan i Halmstad. Eftersom jag inte är stark nog (än!) åkte jag ner som funktionär langade kaffe och hejade högljutt på mina klubbkompisar. Otroliga Sofia Loft vann sin klass och smackade till med ett nytt svenskt rekord i bänkpress på 75,5 kg. Hon väger 52 kg själv. Ridå!
 
 Vi bodde i Falkenberg som, efter en trevade start på torsdagen visade sig från bästa sida resten av kvällarna. Här bjuder Skrea strand på en ljuvlig solnedgång och jag insåg att om jag skulle flytta från Göteborg... så skulle det mycket väl kunna bli till Falkenberg. Vem kunde gissat det?

Efter fyra långa, brötiga, underbart roliga och även ganska utmattande dagar var det absolut nödvändigt med lite mjukglass efter lunchen för att klara av resten av dagen. Eller mycket mjukglass. Abnorma mängder mjukglass. Frågan som ställdes innan glassen skopades upp var: "Hur mycket glass vill du ha då?" och svaret blev: "Ta i så du skäms!". Skämdes gjorde vi inte så mycket...  däremot var en tretimmars glasskoma ett faktum. Så värt det. Statoilmacken vid Halmstad Arena, förresten. I dare you!

4 kommentarer:

  1. Heja, heja, snart så langar du skivstång på SM i stället för kaffe!

    SvaraRadera
  2. Nästa gång lär du tävla!

    Sicken jäkla glass! Halmstad säger du.... hmmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag siktar mot i alla fall. Då är det i Borås, så praktiskt taget hemmaplan! :)

      Jepp! Halmstad är numera Mjukglasstaden för mig! :)

      Radera