3/30/2014

Glutenfritt morotsbröd.



Jag har ju som nämnt snöat in på glutenfritt bakande och för ett tag sen delade jag med mig av ett bra recept på glutenfri formfranska (som jag envetet hade bakat mig fram till), och i samma veva vad jag tyckte om boken "Friendly Bread" som jag bakat från. Tack vare fina Linda så har jag fått möjlighet att låna boken "Nytt bröd" och nu är jag lite tveksam om hon någonsin får den tillbaka... Till skillnad från "Friendly Bread" så har alla bröden jag bakat därifrån blivit fina, bra OCH goda. Experimenterande och trixande i all ära (hashtaggen jag använder i sociala medier om mina äventyr i köket är trots allt #experimentköket), men ibland är det roligt när något blir bra på första försöket. Det blev definitivt morotsbrödet ur "Nytt bröd"-boken. Köp den/låna på biblioteket och hem och baka med er vettja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar