3/26/2014

Pytt, säger jag!


Nu är vi inne på ämnet "klassiker" - för det är precis vad pyttipanna är för mig. Fördelen med att växa upp och lära sig massa saker är bland annat att man inser att det finns långt fler rotsaker att stoppa i sin pyttipanna än bara potatis. I den här pytten finns det faktiskt inte en enda vanlig potatis - men den är lika god för det, det lovar jag er!

Rotfruktspyttipanna med korv
200 g rotselleri
200 g kålrot
200 g morot
200 g sötpotatis
1 gul lök
1-2 goda korvar (jag handlar min hos Hos Kovalski)
smör
1-2 tsk timjan
salt och peppar

Skala rotselleri, kålrot och morot. Tvätta av sötpotatisen. Skär rotsakerna i små kuber och grovhacka löken. Slanta korvarna. Stek korv och lök i medelvarm stekpanna i smör tills de fått lite färg. Häv i rotsakerna, krydda med salt, peppar och timjan och fortsätt steka tills allt är genomstekt, ca 15-20 minuter. Servera med rödbetor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar