10/13/2014

Välkommen tillbaka!

Hej hörrni! 
Det kom en stor dos av LIV emellan och bloggen hamnade längre ner i priolistan. Nu däremot är den tillbaka på en högre placering igen. När jag bläddrar i mitt bildarkiv så är det ett stort hål sen typ... senast jag skrev - med undantag för en sak: jag har bakat en HELSKOTTAS massa glutenfria recept. Mestadels bröd, men även en och annan croissant, pizza och tårta har slunkit med.





Jag bakar mest ur boken "Nytt bröd", men har även lite gästspel av "Friendly bread" (jag tycker inte den ger lika bra utfall, men den ger större möjlighet att experimentera eftersom jag måste testa igen och göra om för att få reda på vad som blev knasigt). Tårtan däremot hittar du i ursprunglig version hos Karin och mitt modifierade glutenfria browniebottenrecept kommer ut så snart jag fått anledning att provbaka det igen och göra det perfekt (det är här det är läge att tala om om du fyller år snart!)


 Varför har jag bakat glutenfritt som en tokig? För att i lördags hade jag min allra första kurs i glutenfri bakning i Medborgarsskolans regi och det var så himla roligt och blev så bra och jag ser så mycket fram emot nästa som går av stapeln den 6e december att jag kommer provbaka lussekatter och vörtbröd i månader innan det!



(Det ni ser i de tre sista bilderna är scones från "Nytt bröd", källarfranska från samma bok och scones från "Friendly bread" till vänster och scones från "Nytt bröd" till höger. Jag har ätit sconesfrukost varje helg i tre veckors tid tack vare allt provbakande. :))

Det känns fint att vara tillbaka. 
Vi ses snart igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar