8/06/2015

MBT, tema brunch och coleslaw med koriander och sriracha.

Blir det någon riktig och varm sommar i år? Kommer Göteborg med omnejd återigen att skakas av jordbävning? Är det nu jag kommer igång och bloggar igen? Jag vet inte svaret på någon av dem frågorna, men jag vet att jag haft en ofantligt välbehövlig semester, köpt, renoverat och flyttat till en lägenhet i Frölunda, avslutat den här vecken med att vara på matbloggsträff hos Karin i vackra Mollösund och att coleslaw med sriracha och koriander var en riktig fullträff!


Coleslaw med koriander och sriracha (från The Sugar Hit)

1/2 (medelstort) rödkålshuvud
2 morötter
4 vårlökar
en kruka koriander
4 msk majonnäs
3 tsk sriracha
3 tsk risvinäger (eller citronjuice, om du inte har risvinäger)

Skiva kålen tunt, gärna med osthyvel eller mandolin. Riv morötterna, skär vårlöken i tunna skivor och klipp koriandern fint. Blanda allt grönt i en stor skål. Rör ihop majonnäs, sriracha och vinäger, smaka av och justera smaken åt det hållet du vill. Tunna ev. ut dressingen med lite vatten, häll över grönsakerna och blanda runt ordentligt (det kommer inte vara så mycket dressing, så vill du ha coleslawen krämigare föreslår jag att du gör dubbelt upp med sås.) Låt gärna slawen stå i kylskåp över natten för att smakerna ska utvecklas.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar